dimecres, 23 de juliol del 2008

Aquell concert inoblidable


A mi sempre m’agrada’t molt la musica en directe, he anat a bastants concerts, cada vegada menys (serà l’edat??).
El cas es que de tots o casi, guardo un bon record, un dia explicaré el fracàs de Status Quo a Roda de Barà, però ni ha un que tinc especialment guardat en funda anti pols, al fons de la meva memòria.
Dr. Feelgood, us diu quelcom? El grup de Lee Brilleaux i Wilko Johnson, un grup capaç d’omplir Wembley a principi dels 70, amb èxits com “She does right”, “Back in the Night” o la celebradisima “Going back Home”.
Els vaig veure per primer cop al 1976 a Grenoble, a “La Patinoire”, van actuar per uns 15000 incondicionals, vaig trobar entrada a la revenda, hem va costar una pasta, sort que el concert va estar molt bé.
La popularitat del grup va anar baixant durant els 80, fins a desaparèixer, o això pensava jo.
Mira per on que un dia de 1998, crec escoltar per radio, que Dr. Feelgood actuava a La Selva del Camp. A La Selva!!!! No pot ser ho he escoltat malament, segur!!!
Però no, era cert, Els Feelgood a dos passos de casa, incredible!!!
El dia en qüestió, cap a La Selva que hi falta gent, crec recordar que tocaven al Ateneu.
Allò va ser massa, una onada brutal de blues i rock inoblidable, la gent (bastants!!) s’ho va passar bomba i el grup també, la comunió va ser total, dos hores i mitja d’actuació.
Recordo molt bé que en un moment donat, el cantant va exclamar “ D´on collons surt tanta gent en aquest poblet?”
Delirant, amics!!
Dr Feelgood for ever!!
Dos anys desprès van actuar a La Palma de Reus, en el marc del “Festival de blues de Reus”, va estar bé però l’efecte sorpresa havia passat.
Si sou muleros, busqueu Dr. Feelgood “Stupidity”, i ja m’ho explicareu.

1 comentari:

Mina Nabona-Jassans ha dit...

Només cal buscar la lletra, composta per l'immens Solomon Burke...
So come along with me
See how much fun it can be
Watch it on TV
That's - a stupidity


També me l'apunto.