divendres, 19 de setembre del 2008

Les discoteques


Sempre he fet referències i no es cap secret que m’agrada molt la musica, tot tipus de musica, a lo llarg dels anys he escoltat tones de musica.
De fet, durant anys he estat relacionat directament amb la musica, com a Dj, a la radio etc...
Per això avui m’agradaria parlar de les discoteques.
Mon Dieu!! Com han canviat les discoteques, ara son centrales del house, paraisos del dance, sound systems etc... es diuen Desk, Pont Àeri, Decibelia, Piràmide o Kontrol, tot molt tecnològic i m’atreviria a dir sense romanticisme ni glamour, ara lo que prevaleix son els watts de so i llum, que tothom es mogui convulsivament i que “la festa no pari”
Dels meus temps (ja hi som amb les batalletes!!),era bastant diferent.
Primer, la decoració era molt important, es portaven els colors mes aviat vermellosos, els velluts en les tapisseries. Hi havien taules baixes i sillonets per que la gent consumis les begudes i parles. També existien unes zones mes aviat fosques i estratègicament col·locades.
El so solia ser bastant bo, tot i ser analògic.
La llum....no hi podia faltar la bola de mirallets ni el flash, tampoc la llum negra, que va ser retirada per ser nociva a la vista.
Els cambrers anaven d’etiqueta, fins i tot les begudes han canviat, als 70 que es de la època que estic parlant es bevia....Destornilladores, Lumumbas, San Franciscos, 43 amb pinya, licor d’ou amb coca-cola, cubata de Ricard, tot una seria de begudes infectes fetes a base de “garaffon” pur i dur. Clar així va néixer la psicodèlia ibèrica, sense necessitat d’altres drogues.
L’estructura musical sempre era la mateixa, 1 hora de musica rapida, ½ hora de musica lenta.
A la nostra zona les discos van proliferar com a bolets, sobre tot a Salou, les primeres van ser La Cage de Medrano i Flash Back, desprès van seguir l´Aloha, Happy Day, El Sotano, Caballo Blanco, Georgia, La Tarantula, Saint Germain, Kanguro, Mocambo etc... A finals dels 70, Salou comptava 28 discoteques.
A reus també es podia ballar, 2001 als baixos del hotel Gaudi, als Ploms (palau Bofarull), Coupé a prop de la plaça Catalunya, Cupido a la carretera de Salou, Georgia al campaneret.
Quins temps!!!
Els de mes de 40, saben de lo que estic parlant.
Ajudem a recordar noms que m’he deixat.
On anaves tu?

5 comentaris:

andreu ha dit...

jo es que sóc més de festes majors...

Carme ha dit...

Jajaja!!! M'agradaria poder fer un flashback i anar a una disco dels 70 o 80. Segur que m'agradaria molt més que les d'ara, on no hi ha música, només hi ha soroll!!!

KidNova ha dit...

En la meva èopca juvenil a Reus no vaig anar a cap disco ni pub, on anàvem sempre era a la Palma, al carrer ample, on cada setmana algun institut hi feia una festa, entrar, uns balls, uns riures, un cubatet i cap a casa com més tard millor.

Anònim ha dit...

Mina me cuenta que los de 35 pabajo se quedaron en la carbonera dels Amics y se lo montaron ahí, con los primeros videoclips grabados de la tele.
Por ahí también sacaban la cabeza los envidiosos de tu quinta con el vaso de cubata en la mano, que nunca entraron a bailar, quizás pensando que les acusarían de perversión de menores.

Carme ha dit...

Pel que sembla, això és ja una "non-stop session", jejeje!!!